Bygg en hemsida till företaget
Greger Hillman
Gillar du inlägget? Dela den gärna!

Category Archives for Bygga en hemsida

# 69 Hemsidan och GDPR

Den nya dataresolutionen GDPR (General Data Protection Regulation) infördes den 25 maj 2018 och innebär att alla företag och organisationer måste följa nya regler kring insamling, hantering och lagring av personuppgifter. Missa inte bonusvideon i inlägget nedan!Vad är en personuppgift?Alla uppgifter som kan spåras tillbaka till en person, som t ex en e-postadress, ett telefonnummer, namn, […]

Läs mer ››

#43 Hur marknadsför jag mitt företag lokalt på internet?

Det finns en handfull frågor som ofta kommer upp när jag är ute och träffar företagare runt om i landet. Det handlar om hemsidan, annonsering och sociala medier. Nu pratar jag om lokala företag som t ex den lokala frisören, advokatbyrån, däckverkstan osv.  3 strategier för bättre synlighet på internet lokaltFör att konkretisera frågeställningen “hur marknadsför jag […]

Läs mer ››

#21 Tre tips för bättre synlighet på Google

On page SEO – Sökoptimera på din hemsidaKanske har du redan lyssnat på avsnitt 7 av Hillman Podden som handlar om sökmotoroptimering och tänker: “Men, vänta nu, det här har du ju redan pratat om Greger”! Nja, jag skulle vilja påstå att det här avsnittet är ännu viktigare för dig som driver företag lokalt eller i […]

Läs mer ››

#17 Topp 5 wordpress tillägg när man bygger en hemsida

Hemsidor som är byggda på wordpressplattformen är otroligt flexibla. Dels kan du modifiera utseendet på sajten med hjälp av olika designteman, vilket innebär att du inte behöver kunna koda någonting alls egentligen för att få till en snygg hemsida. I det här podcastavsnittet handlar det om tillägg (wp plugins), vilket gör det möjligt att lägga till […]

Läs mer ››

#15 Fem marknadsföringstips för dig som driver lokalt företag

Jag har mycket kontakt med egenföretagare och speciellt med företag som har sin målgrupp och marknad lokalt. Ett vanligt scenario är att man lägger sin annonsbudget på tidningsreklam, men det blir oftast vädligt dyrt och man kan inte heller mäta speciellt bra “hur det gick” när man annonserar i tryckmedia. På internet är det däremot en helt annan […]

Läs mer ››