Greger Hillman
Gillar du inlägget? Dela den gärna!

#50 Därför måste du mäta dina resultat

Prenumerera: iTunes | Stitcher | Acast

I podden får du 5 anledningar till att du måste få koll på hur din hemsida och dina annonskampanjer presterar…. på riktigt!

Att blunda för statistiken är ingen bra idé

inget-har-att-seHar du koll på hur många som besöker din hemsida? Hur många som lämnar den direkt? Hur många som får tag i rätt information snabbt och smidigt?

Har du inte det så är det inte bra. I podcasten rätar jag ut några vanliga frågetecken kring mätning och resultat. Kanske något du inte tänkt på sedan tidigare också….

Om du tror att du vet vad statistiken på din hemsida betyder så utmanar jag dig till att ändå lyssna på podcasten. Det är lätt att luras av antalet besök till hemsidan och antalet visningar av en annons osv eftersom de bara berättar en del av historien.

Det är många parametrar som påverkar om en potentiell kund går från punkt A, t ex en annons på Facebook eller en sökning på Google, till att slutföra köpet vid punkt B.

Om du inte vill slösa bort annonsbudget och potentiella kunder på vägen på vad du tror att din hemsida och annonser ger måste du ta kontroll och lära dig se helheten och förstå hur  olika mätvärden hänger ihop. 

Det här är inte ett helt enkelt ämne, men jag har förberett ett avsnitt som förklarar vikten av att investera tiden eller pengarna i att få grepp om detta. Mycket nöje!

 

I avsnittet nämns länkar till:

Mer om Greger Hillman

Greger utbildar och hjälper företagare att dra nytta av webben i sitt företagande. E-postmarknadsföring, marknadsföringsstrategier, bygga hemsidor och webbkurser.

Följ mig på:

Lämna kommentar:

Lägg till ditt svar