Du har säkert sätt det redan, men använder du Facebook live i ditt företag? Om du inte gör det så är detta ett gyllene tillfälle att börja eftersom du får fördelar som troligtvis inte kommer finnas kvar i framtiden.

Video har formligen exploderat på internet under de senaste åren och alla stora plattformar som Facebook, Youtube, Snap chat, instagram m.fl utvecklar sina tjänster för att du och jag, dvs användarna, ska välja just deras plattform.

Som företagare blir det snabbt ohanterbart att vara synlig på alla dessa plattformar såvida du inte har ett helt marknadsföringsteam på lönelistan.

Frågan är då var man ska vara med och hur man får ut det mesta av sina insatser?

I den här podden berättar jag om Facebook live som är otroligt hett just nu. Det beror bl a på exponeringen du kan få när du sänder live, vilken överstiger ” vanlig spridning” eller räckvidd på dina inlägg.

Ta gärna 12 minuter och lyssna igenom avsnittet som ger dig en större inblick i vad jag menar. Glöm inte att kommentera nedan och gilla podden på iTunes! Det hjälper fler företagare att hitta till Hillman Podden.

Här är ett exempel på Facebook-live video (som också är knuten till detta podcastavsnitt)