Det finns en handfull frågor som ofta kommer upp när jag är ute och träffar företagare runt om i landet. Det handlar om hemsidan, annonsering och sociala medier. Nu pratar jag om lokala företag som t ex den lokala frisören, advokatbyrån, däckverkstan osv.

3 strategier för bättre synlighet på internet lokalt

För att konkretisera frågeställningen ”hur marknadsför jag mitt företag lokalt på internet”, delar jag i detta podcastavsnitt med mig av 3 strategier som ger ditt företag en knuff upp i sökresultaten på Google, bättre synlighet på Google maps lokalt, en hållbar strategi för uppdateringar i sociala medier samt hur du kan jobba med digital annonsering på Facebook och Google.

Hur marknadsfor jag foretaget pa internet lokalt

Mindmap: HillmanPodden avsnitt #43

Jag har märkt att det är många företagare som fått upp ögonen för bl a Facebook annonsering och vill veta mer hur det går till. Facebook har gjort det enkelt för gemeneman att komma igång med annonsering, vilket inte är så konstigt eftersom FB tjänar sina pengar via annonsintäkter.

Däremot är det STOR skillnad på att ”boosta ett inlägg” jämfört med att skapa en strategisk kampanj som ska generera affärer. Med skillnad menar jag såklart resultatet som kommer ut av annonseringen.

Har du aldrig provat på annonsering på Facebook rekommenderar jag att du provar det. Du kommer se resultat även med ”boostade inlägg”, men steget därifrån till att använda annonser strategiskt kräver lite mer erfarenhet och erfarenhet får man bara genom att göra. Så gör det nu!

Nu är jag nyfiken på vad du tycker?

Hur jobbar du med digital marknadsföring?

Berätta hur du jobbar med digital marknadsföring i kommentarerna nedanför. Har du någon fråga på podden kan du ställa den nedanför eller hoppa över till HillmanPodden.se och spela in den i ljudinspelaren. Då kan jag ta med den i kommande avsnitt av Hillman podden.

Länkar i avsnittet: