#30 Content marketing och jubileumsavsnitt - Greger Hillman
Greger Hillman
Gillar du inlägget? Dela den gärna!

#30 Content marketing och jubileumsavsnitt

Nu firar jag avsnitt 30 av Hillman Podden med en livesändning via Google Hangouts on air och Periscope, Twitters nya videostreaming tjänst. du hittar mig där under namnet @gregerhillman.

Jubileumsavsnitt av Hillman Podden

Jag startade Hillman podden för ungefär 9 månader sedan och sedan dess har både jag och podcasten utvecklats mycket. Allt som känns nytt och lite oprövat kan också kännas lite läskigt. Nu hade jag erfarenhet av att sända radio sedan tidigare, men det var inte helt utan vånda som jag tryckte på REC till det första avsnittet.

Om jag inte hade följt min egen tanke och idé så hade jag inte firat avsnitt 30 idag. Jag hade inte heller haft 10 000 nedladdningar och utökat mitt kontaktnät med flera 100%. Mitt namn och varumärke hade inte synts som det gör idag och jag hade missat en rad affärer i företaget som kommit till tack vare podcasten.

Det jag vill att du tar med dig från detta är:

Lyssna inte alltid på vad andra tycker och tänker utan följ ditt hjärta och satsa!

Satsa på att utveckla din idé och var inte rädd för vad “folk” ska tycka om det du gör. Du kan aldrig vara alla till lags och du blir inte bättre av att bara “tänka” utan du måste “göra” också.

Så, vad är din idé?

Börja förverkliga den idag!

Content Marketing för företagare

I det här avsnittet pratar jag både om Content marketing, Hillman Poddens första 30 avsnitt och vad som kommer framöver. Du kan lyssna som vanligt via spelaren ovan eller på iTunes och Stitcher.

Content marketing eller innehållsmarknadsföring innebär att du producerar ett innehåll med målet att bygga förtroende och skapa kontakt med personer i din målgrupp. Det kan vara den lokala affären som skriver om händelser i företaget, visar upp nya produkter eller svarar på vanliga frågor som kunderna ofta brukar ställa.

Att skapa ett innehåll för nätet behöver inte bara betyda att man skriver i en blogg. Med bilder kan du förmedla en känsla för ditt företag och varumärke på ett mer direkt sätt än via text. Video tar den kommunikationen ytterligare en nivå genom att du med både rörlig bild och ljud (musik eller röst) visar upp det företaget jobbar med.

Lite mer Behind the scenes i videoversionen

(Livesändningen är avslutat och frågeformuläret som jag nämner inledningsvis är inte aktuellt längre)

 

Mer om Greger Hillman

Medgrundare till HILLMAN ACADEMY - Sveriges ledande utbildningsportal och community för företagare online. Genom Hillman Podden inspirerar jag till ett smartare företagande på webben.

Följ mig på:

Lämna kommentar: