Podcast för företagare: Hillman Podden
Greger Hillman
Gillar du inlägget? Dela den gärna!

Category Archives for podcast

#60 Annonsera på Google – Intervju med Michael Wahlgren om Google Adwords

Har du testat annonsering på Google? Känns det svårt och nästan lite ogreppbart? Då ska du lyssna på intervjun med Michael Wahlgren i den här podden. Han driver byrån Pineberry som hjälper företag nå fler kunder via Google och sökmotoroptimering. De och erbjuder också flera utbildningar inom Google Analytics och Google Adwords. I podden får du en […]

Läs mer ››
Välja rätt målgrupp till Facebookannonserna i företaget

#59 Annonsera på Facebook – del 2 | Hitta rätt målgrupp

  Vet du om att det finns ett verktyg inbyggt i facebooks annonsplattform som kan hjälpa dig göra research och hitta din målgrupp mer exakt, så att du kan få ut mer av din annonsbudget? I den här artikeln, podcasten och videon får du reda på hur det kan gå till. Du har också ett konkret exempel […]

Läs mer ››

#58 Annonsera på Facebook – del 1

Upplever du också att många pratar om att du ska annonsera på  Facebook, men ingen berättar hur det faktiskt går till? Facebook själv gör det relativt enkelt för dig att komma igång, men vilka resultat får man egentligen av att använda Facebooks “färdiga lösning”? I den här podden och artikeln kommer du få reda på:Hur annonsering fungerar på FacebookVad […]

Läs mer ››
Hillman Podden - marknadsföringsstrategi i tre steg

#57 En strategi för fler leads och sälj online

  Jag tror du kan hålla med om att: En av de största utmaningarna som företagare är att sälja. Sälja tillräckligt, sälja lagom och sälja kontinuerligt. Känner du igen dig? För att sälja behöver du synas där dina kunder är. Du kanske har testat tidningsannonser och insett att det är sjukt dyrt. Eller kanske har du annonserat lite planlöst […]

Läs mer ››

#50 Därför måste du mäta dina resultat

I podden får du 5 anledningar till att du måste få koll på hur din hemsida och dina annonskampanjer presterar…. på riktigt!Att blunda för statistiken är ingen bra idéHar du koll på hur många som besöker din hemsida? Hur många som lämnar den direkt? Hur många som får tag i rätt information snabbt och smidigt? Har du […]

Läs mer ››